یادداشتی بر رونمایی کتاب «من صبر ندارم»

یادداشتی بر رونمایی کتاب «من صبر ندارم»
رونمایی از کتاب من صبر ندارم با همکاری مدرسه علمی- 23 اسفند 1401
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر :  ۱۶۱۰۹۶

سه شنبه 23 اسفند 1401 بچه های کلاس چهارم مدرسه علمی میزبان رونمایی کتاب داستان کودک "من صبر ندارم" بودند. این کتاب که موضوع محوری آن انتظار است با داستانی جذاب از خانم معصومه کریمی و تصویرگری دیدنی خانم مهشید رجائی تدوین و توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان منتشر شده.

در این مراسم قسمتی از متن کتاب در قالب نمایش توسط دانش‌آموزان به اجرا درآمد و آن‌ها میزبان یک قصه‌گویی جذاب بودند.
آقای محمدمهدی سماوات، مدیر حوزه هنری در این باره نوشت:
امروز آغازی بود بر یک پایان.
همه چیز به عیدغدیر گذشته برمیگردد. یک دوست برای هدیه عید غدیر دنبال کتاب مناسب برای بچه ها بود، از او پرسیدم آیا اگر کتابی در این زمینه تولید شود حمایت خواهد کرد؟و او پاسخ داد بله!
از روز بعد طرح جلسه ایده داستان را به همت مسئول دفتر آفرینش های ادبی حوزه طراحی کردیم و به فاصله ای کوتاه اولین جلسه با حضور ۴نویسنده کودک ونوجوان همدانی برگزار گردید. انگیزه تشکیل جلسه، بیان و از نویسندگان گرامی درخواست شد تا طرح داستان های خود را در جلسه بعد ارائه دهند. همینگونه شد و در جلسات بعدی ایده ها بررسی، چکش کاری و نوشته شد. پس از برگزاری حدود۱۰جلسه ۴ داستان آماده گردید.
نوبت تصویرگری کتابها و آماده کردن آنها برای چاپ شد. چند ماهی هم در گیر و دار این کارها بودیم که انصافا کار طاقت فرسایی هم بود.
به عنوان اولین کتاب، برای "من صبر ندارم" درخواست فیپا و شابک داده شد و به علت تراکم کارهای آخر سال و در شرف برگزاری نمایشگاه کتاب بودن، مجوز چاپ کمی دیر به دستمان رسید. در این میان حتی دوستان عزیز مجموعه حوزه هنری از ارتباطات شخصی خودشان هم استفاده کردند.
به هرحال مجوز رسید و کتاب را روانه چاپخانه کردیم، روز قبل از عید نیمه شعبان کتاب به دست مان رسید و همان ابتدا یک خیر گرامی۵۰جلد خرید.
امروز پایان طرح تولید اولین کتاب از چهار عنوان کتاب تولیدی جلسه ایده داستان بود و آغاز عملیات ترویج و توزیع آن. رفتیم مدرسه ابتدایی علمی و در حضور مخاطبین گروه سنی ج کتاب " من صبر ندارم" را رونمایی کردیم.
امروز از تشکیل اولین جلسه ایده داستان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فقط حدود۷ماه میگذرد.

ان شاالله سه کتاب دیگر هم در فرصت مناسب رونمایی خواهد شد.
حالا نوبت همه کسانی است که دغدغه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی را دارند، این گوی و این میدان.
به عنوان اولین قدم پیشنهاد می کنم برای نوروز روبرو کتاب من صبر ندارم را بخرید و به بچه ها عیدی بدهید.
کار سختی هم نیست. برای سفارش این کتاب و خرید آن با ۲۰٪ تخفیف می توانید به نام کاربری @Arthamedan در ایتا پیام بدهید یا با شماره تلفن 09019656545 تماس بگیرید.

ارسال نظر