حاجی بابایی در حوزه هنری استان همدان:

ظرافت های کار فرهنگی و هنری باید در کانون توجه باشد

ظرافت های کار فرهنگی و هنری باید در کانون توجه باشد
کار فرهنگی و هنری فعالیتی مینیاتوری و ظریف است و نباید به دید کلی و حجمی به آن نگریست.
سه‌شنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر :  ۱۵۹۸۳۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، حمیدرضا حاجی بابایی در جلسه ای که به میزبانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: متولیان فعالیت  های فرهنگی و هنری باید  ابعاد و وسعت کار فرهنگی را بدرستی بشناسند و بعد پا به عرصه فرهنگ و هنر بگذارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی باید مامن و محل رجوع هنرمندان ارزشی باشد افزود: حرکت حوزه هنری استان همدان در چند ماه گذشته  خوب و رو به جلو بوده است و شاهد فعالیت های اثربخشی از این نهاد انقلابی بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در فعالیت های فرهنگی و هنری استان باید بزرگ اندیشید و به کم قانع نبود تصریح کرد: همه دستگاه های فرهنگی جامعه مانند حوزه هنری، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و ... باید با برنامه ریزی دقیق، عمیق  و بلند مدت برای فرهنگ سازی صحیح جامعه اقدام با تدبیر داشته باشند و منتظر بازدهی زود هنگام و گزارش محور در این عرصه وسیع وگسترده  نباشند.

همچنین در این نشست صمیمی رئیس حوزه هنری استان همدان ،هنر را یک پتانسیل قوی برای ایجاد ارزش افزوده برای استان برشمرد و گفت: اگر به ظرفیت های هنری استان به طوری جدی توجه شود می توان علاوه بر حل بسیاری از مشکلات  اقتصادی و شغلی استان، ارزش افزوده  قابل توجهی نیز به آن افزود.

محمدمهدی سموات مهاجرت هنرمندان همدانی به تهران را نبود بستر مناسب در همدان دانست و افزود: در استان همدان علاوه بر اینکه هنرمندان بسیار توانمندی در رشته های مختلفی داریم  اما متاسفانه چون در استان هنر مقوله ای تفریحی، سرگرمی و مسئله دسته چندم است  هنرمندان از استان همدان  به پایتخت مهاجرت می کنند.

در انتهای این نشست دکتر حاج بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه پوستر و کاریکاتور با موضوع اغتشاشات اخیر کشور در گالری استاد حمید حسام  حوزه هنری استان همدان بازدید کرد.

 

ارسال نظر