افتتاحیه انجمن «شعر آیینی» حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور «سعید بیابانکی»

مراسم افتتاح انجمن «شعر آیینی» حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان با حضور «سعید بیابانکی» و شاعران آیینی استان برگزار می‌شود.
سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
کد خبر :  ۱۵۸۸۱۶

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان، رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر در استان انجمن «شعر آیینی» با جلسات مستمر و منظم وجود ندارد، گفت: با برگزاری جلسات متعدد بررسی و تحلیل وضعیت شعر آیینی با شاعران همدان، «انجمن شعر آیینی» حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با 2 برنامه منظم در ماه برگزار خواهد شد و در کنار این انجمن، کارگاه های تخصصی شعر آیینی با محوریت ارتقا فنی و محتوا با حضور اساتید مجرب کشوری به شکل فصلی نیز برگزار خواهد شد.

محمدمهدی سموات هدف از برگزاری این انجمن را غنای شعر آیینی در استان دانست و تصریح کرد: از آنجایی که اغلب اشعار آیینی برای مداحی در هیئت های مذهبی سروده می شود در «انجمن شعر آیینی» علاوه  بر تمرکز بر غنا و تخصصی تر شدن اشعار آیینی به نقد و بررسی آثار شاعران آیینی پرداخته خواهد شد.

وی میهمان ویژه افتتاحیه انجمن شعر آیینی حوزه هنری استان همدان را سعید بیابانکی اعلام کرد و افزود: سعید بیابانکی از شاعران آیینی مطرح کشور و کارشناس دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی ستاد است و تألیف کتاب هایی چون «جامه دران»، « رد پایی بر برف»، « هی شعر تر انگیزد»، «هزار دست دعا»، «نامه های کوفی»، «هشتاد و هشت شعر رضوی»، «ضد حالات»، «سکته ملیح»، «نمکدون» و «یلدا»... در کارنامه ادبی این شاعر آیینی به چشم می خورد.

گفتنی است این برنامه پنجشنبه 27 مردادماه 1401 ساعت 17:30 در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان واقع در خیابان مهدیه، خیابان حق گویان، بن بست حق گویان برگزار خواهد شد و حضور برای علاقمندان و شاعران آزاد است.

ارسال نظر