رئیس حوزه هنری همدان:

هنرمند مسجدی، ارزش های اسلامی و فضایل اخلاقی را به شکل موثر در جامعه نشر می دهد.

هنرمند مسجدی، ارزش های اسلامی و فضایل اخلاقی را به شکل موثر در جامعه نشر می دهد.
نشست صمیمی عقد تفاهم نامه همکاری بین مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان و رئیس حوزه هنری استان همدان برگزار شد.
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
کد خبر :  ۱۴۹۸۵۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان،  «سیدمحمدباقر حسینی» در نشست صمیمی با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان که در محل حوزه هنری همدان برگزار شد، گفت: ترویج ارزش های اسلامی و فضائل اخلاقی اگر از سوی هنرمندان مسجدی ترویج یابد ماندگار است و خوب است که استعدادهای نسل جوان در این زمینه به شکوفایی برسد.

رئیس حوزه هنری استان همدان افزود: تربیت هنرمند مسجدی که با ارزش های ناب اسلامی و دینی آشنا باشد و به آن عمل کند از اهداف اصلی ما در برگزاری کارگاه ها و برنامه های مختلف است.

 وی اظهار داشت: حوزه هنری استان همدان با برگزاری کارگاه های مقدماتی و پیشرفته متنوع در عرصه های سرود، موسیقی، داستان نویسی، تئاتر ، نویسندگی و ... با استفاده از مربیان مجرب و با تجربه تلاش می کند، هنرمندان متعهد، متدین و انقلابی در جهت ترویج ارزش های ناب اسلامی و انقلاب اسلامی در جامعه  تربیت کند.

حسینی به آثار متنوع ادبیات پایداری، تولیدات واحد آفرینش های ادبی و مجموعه دانشنامه استان همدان اشاره کرد و گفت: کتاب مساجد تاریخی همدان با رویکرد معرفی 20 مسجد شهر همدان چاپ شده است و در صورت مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد، کتابی با محوریت مساجد استان همدان با گستره موضوعی گسترده را تدوین و در مجموعه دانشنامه استان به چاپ خواهیم رساند.

 وی در ادامه به همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با حوزه هنری اشاره کرد و گفت: تربیت نویسنده، فیلم نامه نویس، اکران فیلم در مساجد، تولید فیلم های مختلف، تقویت برنامه تئاتر بچه های مسجد و ... از جمله زمینه های همکاری بین این دو نهاد فرهنگی استان است.

 «حمید رضا ناهیدی فرد» نیز در ادامه این جلسه، گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه های ستاد در طی تابستان اشاره کرد و گفت: تابستان امسال جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان  طرح"مدرسه، مسجد، تابستان" اجرا می شود.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: پیوند نهاد مسجد، مدرسه و خانواده ، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی هنری و ایجاد نشاط و ارتقاء سطح مهارت های اجتماعی از اهداف این طرح است.

 وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی و همکاری مراکز آموزش و تربیتی محله بویژه مدارس همجوار و پیرامون مساجد می تواند با شبکه سازی و جریان سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله، گامی مؤثر برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بردارند.

ارسال نظر