دانشنامه استان همدان، ابزار توسعه شهر از دل فرهنگ و هنر

دانشنامه استان همدان، ابزار توسعه شهر از دل فرهنگ و هنر
همکاری مرکز مطالعاتی شورای شهر همدان و مجموعه دانشنامه استان، راهکاری برای تدوین تجارب، حفظ گنجینه های فرهنگی و توسعه شهری پایدار از دل فرهنگ و هنر بومی است.
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر :  ۱۳۹۱۵۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، عضو شورای شهر همدان  با حضور در حوزه هنری بابیان اینکه فضای شهری همدان باید متناسب با شأن پایتخت تاریخ و تمدن ایران باشد گفت: اگر بافت شهر همدان با ابزار هنر و متناسب با تاریخ کهن آن باشد، موجب توسعه در عرصه های مختلف ازجمله بازدهی اقتصاد پایدار خواهد شد.

رضوان سلماسی مجموعه دانشنامه استان و سایر تولیدات حوزه هنری را ارزشمند دانست و گفت: همکاری مستمر معاونت فرهنگی شهرداری و حوزه هنری استان می تواند راهگشای بخشی از مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر باشد.

رئیس حوزه هنری استان همدان نیز ضمن اشاره به گستره وسیع مجموعه دانشنامه استان همدان، حمایت مدیران ارشد استانی را برای پیشرفت این پروژه ضروری دانست و تصریح کرد: تاکنون 27 اثر  مکتوب از دانشنامه استان همدان به چاپ رسیده است و در صورت تأمین اعتبار 60 عنوان دیگر تا بهمن 1400 به چاپ خواهد رسید.

سیدمحمدباقر حسینی دانشنامه را بخشی از فعالیت های حوزه هنری همدان اعلام کرد و گفت: فعالیت در عرصه  تاریخ شفاهی با محوریت استان همدان به مسئولیت دکتر شهرام غفوری، فعالیت در عرصه ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری کلاس های آموزشی کاربردی در رشته های مختلف و پرورش هنرمند انقلابی بخشی از فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان است.

مدیر دانشنامه استان همدان هم‌افزایی دستگاه های فرهنگی استان را امری ضروری دانست و افزود: حوزه هنری همدان خواستار مشارکت با شهرداری و استفاده از ظرفیت های آن همچون فرهنگسراها جهت گسترش فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری در اقصی نقاط شهر می باشد.

ارسال نظر