رییس حوزه هنری استان همدان: ۱۹ اثر همدان‌پژوهی در نوبت چاپ قرار دارد

رییس حوزه هنری استان همدان: ۱۹ اثر همدان‌پژوهی در نوبت چاپ قرار دارد
رییس حوزه هنری همدان با بیان اینکه ۱۹ عنوان کتاب با موضوعات گوناگون در نوبت چاپ قرار دارد گفت: بیشتر این آثار در بخش همدان‌پژوهی است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به تازه‌های نشر استان اضافه شوند.
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر :  ۱۳۶۰۹۹

سیدمحمدباقر حسینی اظهار داشت: حمایت از هنر انقلاب وظیفه همیشگی حوزه هنری است و پشتیبانی از نویسندگان و مولفان استان و چاپ و نشر آثاری که به حفظ فرهنگ و هنر همدان کمک کند بخشی از این هنر محسوب می‌ شود.

وی با بیان اینکه در عرصه ادبیات پایداری نیز در حال آماده سازی آثار متعددی هستیم افزود: خروش گاماسیاب( انقلاب در شهرستان نهاوند)، نقش روحانیت همدان در انقلاب، حجره 98 (زندگی نامه شهید حیدری)، کتاب جنگ و روایت( بررسی 4 کتاب پایداری) و عکاسان انقلاب در همدان از جمله پروژه های در حال آماده سازی برای چاپ می باشند.

حسینی گفت: تاکنون آثار فاخر و ارزشمندی در حوزه هنری همدان تولید شده که هر کدام از آنها حاصل ماه‌ها و سالها تحقیق و پژوهش اساتید و متخصصان است و آثار ضعیف را نمی‌پذیریم. 

رییس حوزه هنری همدان با بیان اینکه آثار منتشر شده توانسته به بخش زیادی از انتظارات مخاطبان پاسخ بدهد خاطرنشان کرد: این آثار مراحل اصلاح و آماده‌ سازی را پشت سرگذاشته اند که امیدواریم تا پایان امسال شرایط مالی برای انتشار این کتاب ها فراهم شود.

مدیر دانشنامه استان همدان افزود: سفال‌گری در همدان، جلد دوم خانه‌های قدیمی همدان، واژه‌نامه‌ همدانی، مساجد استان همدان، متشرعه و متصوفه همدان، زندگی در سنگ، جستارهایی در زیست‌بوم و تاریخ معاصر همدان، کاروانسراهای استان همدان، امام‌زاده‌های استان همدان، نمایندگان همدان در مجلس، همدان در قحطی بزرگ، عالمان همدانی شاعر، رباعی در همدان، طنز در شعر همدان و فرهنگ مردم شهر بهار، پیشگامان نقاشی در همدان و هیئت های مذهبی در استان همدان برخی از کتاب های در حال آماده سازی برای چاپ هستند. 

به گفته او تعدادی از این کتاب ها جلد اول آنها به چاپ رسیده و بعضی هم اصلاح و ویرایش شده و نیازمند چاپ مجدد بودند که به کمک پدیدآورندگان اثر و کارشناسان حوزه هنری آماده سازی شده‌اند. 

 

ارسال نظر