رونمایی از کتاب «هما» در نهاوند زادگاه شهید محسن امیدی

رونمایی از کتاب «هما» در نهاوند زادگاه شهید محسن امیدی
کتاب «هما» با حضور سردار «آبنوش» فرمانده عملیات سازمان بسیج کشور، سردار «فرجی» جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان، حجت‌الاسلام «عباسعلی مغیثی» امام جمعه نهاوند و «هما شالبافزاده» همسر شهید حاج‌محسن امیدی رونمایی شد.
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر :  ۱۳۳۰۲۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، در این کتاب زندگی شهید محسن امیدی از زبان همسرش خانم «هما شالباف‌زاده» به نگارش درآمده و کتاب توسط «جمشید طالبی» و «ربابه جعفری» جمع‌آوری شده و به چاپ رسیده است.

در این مراسم سردار آبنوش که در دوران دفاع مقدس معاون شهید امیدی بوده است و همچنین امیر اسماعیل فرجام از هم‌رزمان شهید، خاطراتی بیان کردند.

شهید حاج‎محسن امیدی متولد شهرستان نهاوند بود که ابتدا در آموزش‌وپرورش استخدام و با تشکیل سپاه وارد این نهاد شد و قائم‌ مقامی سپاه نهاوند را برعهده گرفت.

وی در سال 1360 با خانم «هما شالباف‌زاده» از دختران جنگ زده، مبارز و بسیجی اهواز ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دختری به‎نام فاطمه بود که زمان شهادت پدرش تقریبا 5  ماه داشت.

ازجمله مسئولیت‌های رزمی شهید در دوران دفاع مقدس می‌توان به فرماندهی گردان 156 حر ابن ریاحی، گردان 154 حضرت علی‌اکبر و جانشین ستاد لشکر 32 انصارالحسین (ع) اشاره کرد.

این شهید والامقام در عملیات‌ های والفجر دو، والفجر پنج،  والفجر هشت، شب عاشورایی بدر و انصار نقش‌آفرینی بود و سرانجام 20 شهریورماه سال 1365 در منطقه جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد؛ پیکرش مدت‌ ها گمنام در صحنه ‌های نبرد باقی ماند و سرانجام با تلاش کمیته جستجوی مفقودین پس از 11 سال، در مهرماه 1376 به زادگاهش نهاوند بازگشت.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر