رونمایی از کتاب «هما» در مراسم بزرگداشت شهدای زن و ایثارگر استان همدان

رونمایی از کتاب «هما» در  مراسم بزرگداشت شهدای زن و ایثارگر استان همدان
کتاب «هما» زندگی سردار «محسن امیدی» تولید حوزه هنری استان همدان در مراسم بزرگداشت شهدای زن و ایثارگر استان همدان رونمایی شد.
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر :  ۱۳۲۵۸۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری استان همدان، در این مراسم که خانواده معزز شهدا، مینا بیابانی جانشین مسئول بسیج جامعه زنان کشور، سید محمدباقر حسینی رئیس حوزه هنری استان همدان و سردار مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان همدان حضور داشتند، سردار مهدی فرجی گفت: زنان در دوران دفاع مقدس در پشت خط مقدم و در تهیه و تداراک جنگ و اعزام همسران و جوانان خود به جبهه های جنگ خوش درخشیدند و امروز نیز در میادین نبرد سوریه شاهد از خود گذشتگی زنان با غیرت انقلابی هستیم.

 

 

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان به بمباران استادیوم قدس همدان توسط رژیم بعث عراق اشاره کرد و افزود: حضور مادران،  همسران و دختران شهدا در نماز جمعه سال 1360 با وجود تهدید های صدام و رژیم بعث نشان از ایثار و از جان گذشتگی این سرمداران راه شهادت دارد و تاریخ نقش اصلی  این شیرزنان را از یاد نخواهد برد.

در ادامه این مراسم مینا بیابانی جانشین مسئول بسیج جامعه زنان کشور، استان همدان را در دیانت و فرهیختگی زبانزد دانست و گفت: نقش مهم زنان در جامعه انسان سازی است که این نقش و وظیفه مهم از سوی زنان انقلابی به خوبی ایفا شده است.

در این برنامه از کتاب «هما» رونمایی شد. کتاب «هما» به وقایع قبل از انقلاب، حوادث انقلاب، دفاع مقدس در خوزستان، آوارگی زنان و دختران مناطق جنگ زده و مشکلات مهاجرت آنان به سایر استان های کشور و ازدواج ساده و صمیمی شهید امیدی به روایتگری هما شالباف زاده می پردازد.

کتاب «هما» با همکاری ربابه جعفری و بازنویسی مرتضی فرجی در مدت زمان 20 ماه انجام پذیرفته است.

این برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

تیرز معرفی کتاب "هما"

ارسال نظر