دردانه ی اول؛ محفل اشک و لبخند

دردانه ی اول؛ محفل اشک و لبخند
اولین محفل خوانش هنری آثارموفق ادبیات پایداری استان همدان با محوریت کتاب«ابر قدرت خداست» با حضور گردآورنده آن آقای مجید یوسفی، و جمعی از هنرمندان رشته های مختلف هنری همدان
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر :  ۱۶۰۳۱۸

مجلس اول دردانه خوانی عصر سه شنبه 13 دی ماه در سومین سالروز شهادت سردار دل­ها ،حاج قاسم سلیمانی، با حضور جمعی از هنرمندان استان برگزار شد. دردانه­ی اول، محفل اشک و لبخند بود.

همسرشهید  فانوسی خاطراتی از دیدارشان با سردار گفتند و از تعبیر شباهت چشمان سردار به چشمان امام رضا توسط فاطمه زهرای کوچکش.

 عمو مصطفی (مصطفی عبدالعلی زاده ) از خاطرات سردار سلیمانی در دیدار با خانواده شهید خوش لفظ ، شهید خدری و شهیدان حاجی بابایی گفتند. از نکته سنجی سردار و دراولویت قراردادن خانواده و زنان در دیدارهایشان با خانواده شهدا، از علاقه به کودکان و عکس گرفتن با خانواده شهدا و توجه به جوانان، از نزدیکی حال و هوا و قول و عمل سردار به شهید علی چیت سازیان و لحظه عجیبی که در کنار سردار گذرانده بودند. خاطراتی که گاه خنده را بر لب می نشاند و گاه چشم­ها را بارانی می­کرد.

مجید یوسفی ، گردآورنده"ابر قدرت خداست"، از چگونگی جمع­آوری خاطرات و مراحل شکل گرفتن کتاب صحبت کرد و آقای منصورتوضیحاتی دادند درباره کتاب­های دیگری که درباره سردار سلیمانی در حال گردآوری است.

 آقای سموات رئیس حوزه هنری از هدف محافل دردانه­خوانی و لزوم نگاه هنرمندانه به مفاهیم انقلابی و تاثیر هنر بر مخاطب گفتند.

در دردانه خوانی قرار بر این است که هنرمندان رشته های مختلف را کنار هم جمع کنیم و هر ماه یکی از دردانه های ادبیات پایداری استان همدان را در مرکز توجه قرار دهیم تا زوایای مختلف آن توسط هنرمندان مورد بررسی قرار بگیرد.

شاعران، نویسندگان، تصویرگران، عکاسان، نمایشنامه نویسان و... هر کدام شاخه ای از این باغ را بچینند و با ذوق هنرمندانه­ی خودشان پرورشش دهند.

ارسال نظر